torsdag 3. januar 2013

Forblåste trær!!!!!!!!!!!!!

Ho var kursholder på Vestlandstreffet på Voss 2012,men siden en ikke får være med på alle kursene samtidig,men en har Quiltemagasinet.Får en prøve seg på egenhånd.Paintstik-malingen på frihånd,forblåste trær,uten sjablong,ikke bra,men det er jo kunst:-)God trening i frihåndsquilting,akuratt passe stort!
The Free Motion Quilting Project Etter endt dag med varetelling på jobb,må en få ut frustrajonen med frihåndsquilting!Dur i vei,klampen i bånn:-)Har lenge tenkt eg skulle prøve ut  tremotivet til Leah Day,og før eg byttet fot til overtransportør på Janome7700.Ufattelig,kor kumle og vanskelig det skal være å bytte føtter på disse nymotens maskinene,når alt annet skal være så enkelt og teknisk!Lærte noe nytt i dag på hennes video,at en kan trykke på saksen etter en er ferdig med frihåndsquiltingen her og der.Er litt redd for -for mye tekniske ting,går fort sunt,bedre på gamlemåten,"rar"til tider.Eg har ingen sklimatte som ho quilter med,men teflonmatte har eg,litt teip,så fungerer det utmerket.En merker forskjellen med og uten.Med blått spolehus i maskinen,eg bruker senka -undertransportør,7 og trådspenningen mesten på 4,er eg ganske fornøyd med baksiden nå!Toppstitch nål eller Broderi nål,rengjør maskinen ofte i spolehuset/transportøren.Forblåst tre her også,men røttene er bra,kunstbilde med lukkekant/ramme,eller ganske enkelt et kort.Har fått øvd meg:-)

5 kommentarer:

  1. Dette ser spennende ut! Skikkelig kunstnerisk! Om du skaper slike ting når du er frustrert, burde du jo være frustrert oftere!

    SvarSlett
  2. Dette var skikkelig bra! Det er gøy å øve seg på slikt.

    SvarSlett
  3. Så fint det ble, morro dette tenker jeg, flink er du :-)

    SvarSlett
  4. Så spennende og det ble da kjempebra ut resultatet syns jeg. Er artig å prøve noe nytt. Ihvertfall når resultatet blir slik! Hmm, fikk lyst å gjøre slik jeg og, så spørs om jeg får rote fram diverse her, når vi har fått unna jula ! Den skal vist ut i dag har jeg fått beskjed om...Godt nyttår forresten :)

    SvarSlett
  5. Oj oj vad du kan ,,,,imponerad!!Bambi kramar

    SvarSlett