søndag 30. desember 2012

KUNSTSPRELL


Kunst på høgt nivå" som eg kaller slikt arbeid,men gosh kor kjekt det er:-)La villskapen og kreativiteten råde!Dette er utdrag fra et stort veggbilde som ofte henger i trappeoppgangen opp til min hule,som skal bli flittig brukt i 2013 også,må følge quilterslov-verk,vet du!Veggbilde ble startet på,da Hilde Neset drev Quiltebutikk på Stord,og var ivrig på å arrangere kurser på hotellene de har der.Det var hyggelige tider,det,og lærerike!Men dette var noe vågalt og mye søl til å ha på et hotell,vi brukte gangen til møterommene også!Stensiler med vannfast farge,som vi skulle legge i et kar med whitesprit 5-10min,så ta opp og stryke motivet på egnet stoffstykke med motivet ned,klede over.Da ble skriften/motivet komt på det stoffstykket en ville ha,gammeldags kopiering.Det rødoransje halvsilke er det gjort det med,men her var det ingen lur ide å male stoffstykket først,diktet viser dårlig!Ufattelig mange teknikker er brukt på dette teppet!Husker ei kursholderen nå,men i mine papirer en eller annen plass ligger det.Husker eg hadde litt hodeverk den helgen,merkelig,men ei av for mye vin!
Ha en SUPERFIN NYTTÅRSFEIRING MED GOD MAT OG DRIKKE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar