torsdag 25. juni 2015

SMINKEPUNG "Kunst på høgt nivå"















Liker godt youtube-videoer,og noen fenger meg slik,at eg skrider til verket med en gang!Har problemer med å få på lokket av restekassen enda,skulle bare tatt en neve,og ikke systematisk som eg gjorde.Har en spesiell skjærekniv for denne slags teknikk,men det fikk eg ikke til,så det ble en spiss,liten saks.En runde med hard håndvasking,og en runde i tørketrommel,men fremdeles kjedelig!Derfor spesielt strikkegarn,for å få farge.Svart netting er best for å få fram fargene klarere!Så var det glidlås-sying av rund sminkepung,blir vanskelig.Etter kjapp fundering,stoppefoten,og det fungerte.Første gang eg har sydd glidlås med den foten,spennende!Noe "røff"innvendig med glidlåsen,men så lenge sminkepungen går lett igjen.Dette er jo en sminkepung for "kunst på høgt nivå"som eg kaller slik koselig galskap!


GOD SOMMER FOLKENS;Endelig har den vist seg litt!

1 kommentar:

  1. Så artig å lage sminkepung i slik kunstnerisk utgave. Restestoffene er en stor utfordring syns jeg også. For et par uker siden var jeg innom butikken du jobber i. Hadde vært koselig å truffet deg der, men det klaffet ikke. Jeg snopte jo litt da... Skal sy et jente babyteppe, og på Spar butikken fant jeg et koselig prinsessepanel og noen stoffer som passet til. En innholdsrik butikk. Det vi kaller en landhandel med godt utvalg... Ha en fortsatt fin sommer! :-)

    SvarSlett