fredag 16. august 2013

Heklet pikekjole






 Farsotten som har gått i håndarbeidsfronten nå i sommer,for de som kan hekle!Der er ikke eg,men deriblant vår datter Cathrine som har heklet jevnt og trutt,og blir ferdig med ting.Kjolen er heklet i Mandarin Classic av Sandnes garn,som de er sluttet med å lage,noe nytt i stedenfor.Dumt,selv om ikke eg er så opptatt av garn,var det litt tykt,litt blankt bomullsgarn,flott til vaskefiller til kjøkken,hekling osv.Egentlig forstår eg det ikke,nå som det er på moten å hekle rundt allslags,slutte med det.Men det er vel som med den jaktgryteposen,folk savner det nok,kommer det tilbake bare i "dobbel"pris.Kallest visst salgstriks!:-)Den som kom med ideen på slik kjole i hefte,tror eg varDale Garn,men Cathrine fann den i bladet "Familien"Oj her var det mye reklame,og eg er ikke begynt i reklamebransjen,men navna må en jo ha med!Kjolen ble ferdig i dag,for det tok tid med mor,meg som skulle hjelpe ho med en liten sak.Ting tar tid:-)når lysten ikke er til stede!Da eg først var i gang,måtte eg prøve meg på litt dekorering.Blomsten eg har heklet,i andre farger hadde den kan hende passet.De sydde blomstene er festet på med sikkerhetsnål.Ca.3-5 år

5 kommentarer:

  1. Så søt og lekker kjole din datter har strikket, like flink med håndarbeide som sin mor :-)

    SvarSlett
  2. Nydelig heklekjole. Hadde eg hatt ei jente i rett alder, hadde eg heilt sikkert vert med på trenden eg òg. Utrolig kva ein liten nydelig blomsterdetalj kan gjøre.

    Ha ei god helg!

    SvarSlett
  3. Ja det var en nydelig pikekjole du har laget:-)
    God lørdag..

    SvarSlett
  4. Kjolen ble kjempefin, men pass deg litt! Dale blir nok ikke glad for å se at det er brukt Sandnesgarn til deres modell. Ikke nødvendig å fortelle alt---

    SvarSlett
    Svar
    1. Tvilar på det er så mange som bruker Dalegarn sjølv om kjolen vert kalla "Dale-kjole"

      Slett