tirsdag 16. juli 2013

Cruella De`Vil

Eg laget ferdig 1 heksabilde på UFO konkurransen til Harding Quilten,og dette er min 2 heks i heimen,sjølv er eg nr.3.Alle gode ting er tre :-)Grunn ideen kommer fra Lise Bergene,og ble ferdig,september 2000.Her har eg virkelig kost meg i farger og teknikker,malt på silke som er bakgrunnen.Quiltet litt med sølvtråd,de pyntesømmene som var på min første symaskin.Som godtok bedere saker og ting,enn de tekniske maskinene en syr på i dag.I den tiden brukte eg ikke platevatt,men flanell som vatt,var opptatt av det ikke skulle være for tjukt.Bakpå teppe,for tyngde har eg sydd hemper oppe og nede til trelist.
Som sagt,vi har det livlig i heimen,aldri kjedelig.......................................................!

3 kommentarer:

  1. Din bonad med Cruella De Vil var härlig med alla de starka färgerna som Du använt Dig av, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Litt, nei, mye, sytørke og bloggtørle her hos meg, men jammen har du vært aktiv og produktiv siden jeg sist var innom! Så mye fint og kreativt du har laget!

    SvarSlett
  3. Artig bilde og sprekt fargevalg:) Hekser kan trylle....kan du ikke be dem ordne litt godvær på nordvestlandet????

    SvarSlett