mandag 8. oktober 2012

Vestlandstreff,kjempe flott helg :-)

Så er Vestlandstreffet på Voss over for denne gangen,og det var en STOR SUKSE :-)Voss Quiltelag la alt til rette for at alle skulle stortrivest,og det gjorde vi.Neste år er det Molde Quiltelag sin tur,og de er nok godt i gang med arbeidet allerede,for det er enormt med arbeid som ligger bak et slikt arrangemang. Som sagt var eg på kurs med AnnAKa sitt Smykketeppe,og eg kom jo langt etter endt kurs. Vi sydde først en pose med fransk lukking,og den ble helt ferdig,og her er det nostalgi! Dåpsbilde av meg og mine foreldre,en gammel skjorte fått av en god nabo,og litt av brudesløret mitt,mandror en minnerik pose! Smykketeppe bilde av meg første gang hos fotograf,belest liten dame som leser quilteblader,nupperelle-brikke fra min mor osv,langt fra fredig,men det blir det,for det her var KJEKT!!!Da vi skulle ha "Vis og fortell" etter endt kurs,kledde vi like godt på oss noen av de gamle skattene vi ikke hadde rukket å brukt,latter å morro blandt forsamlingen!      Ja så er det lappene og den ferdige løperen som ligger på sengen!Under festmiddagen,som var kjempegod,var det "Vis og fortell"desverre dårlig med  folk som våget,men nå er eg ikke så sjenert lengre,så da viste eg blokklotteriet,stjerner fra Haugesund løpern min.Hadde ikke før sett meg ned før eg ble trekt til årets blokklotteri-vinner,såg det med egne øyne.Men det var rett at en fra Harding Quilten skulle vinne dette,for vi bidro med 12 av lappene,16 lapper total,så takk til den damen som bidro med sine 4.Som sagt:vi må ikke bare tenke på blokklotteriet,at det skulle eg ha sydd til,og så blir det bare med tanken .Fikk besjed nå,at nå skulle eg ikke få vinne mer,fjerde gangen nå,men så har eg sydd  blokklotteri.blokkene ferdig til produkt,ligger ikke i poser en eller annen plass!                      





7 kommentarer:

  1. Å skulle så gjerne ha vært der! Spennende ting dere har laga, ja det er mye i skuffer og skap som kunne fått nytt liv på en minnequilt! Her i Molde er vi godt i gang med planlegginga av neste års Vestlandstreff og gleder oss til å fylle byen med quilteglade damer:))

    SvarSlett
  2. Jag kan gott tänka mig att Du har haft det fantastiskt på Vestlandsträffen. Att få uppleva något sådant är ju något man "lever på" länge efteråt.

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Det høres ut til at helga ga påfyll på mange områder! Smykketeppet høres morsomt ut, gleder meg til å se det ferdig, og kanskje noen detaljer også?

    SvarSlett
  4. Hei og takk for sist! Helga går fort, men vi sitter igjen med mange gode minner. Syns det var mange flotte ting som blei sydd denne helga. Klart du må få være med og vinne på blokklotteriet! Ingen bidrar så mye som du gjør. Gleder meg stort til å se det ferdige resultatet etter dette lotteriet. Det var mange fine blokker. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Skulle gjerne ha vore i Voss saman med deg denne helga! Det ser ut til at helga var vellykka. Koseleg med slike minnerike quiltar;) Og i Molde er vi godt igang, ja;) Vi vil no at det skal bli kjempekjekt for andre å komme hit!

    SvarSlett
  6. Så fint minneteppe du har laga, gleder meg til å sjå det når det er heilt ferdig og på veggen heime.Du er kjempeflink! klem Cathrine

    SvarSlett
  7. Det var et helt herlig kurs. Jeg satt rett bak deg på kurset.

    SvarSlett