søndag 15. april 2012

GLOBAL OPPVARMING

Disse blokkene leverte eg inn,maks 5 blokker pr.mann,10,5*10,5 inch.
Global oppvarming,tenkte eg på varme,stjernene varmer,varmt og godt både med kaffi og te,og med god vin kan en fort bli heit:)
Rogaland Quiltelag hadde Vestlandstreffet i Stavanger 2008.Eg er med på det "meste" så sant eg mestrer det,og blokklotterier er spennende og kjekt!Denne gangen var temaet:Global Oppvarming,fargene vi kunne bruke var:Hvitt,sort og grått.
Vi var kunn 2 stk. som deltok,og eg var den heldige som vann!,igjen,har vunne blomsterblokker før.Eg fikk blokkene med de runde sirklene,hadde aldri komt på å løst oppgaven slik,men Nina fra Kleppe kom på det.Jobba en god del med disse blokkene for å få de sammen,holde meg innenfor tema,og fargene.Heldigvis for meg såg eg i gardinstoffene,også før eg begyndte å jobbe der,oppdaget disse damefjesene.Vurderte lenge om eg skulle ha med de to røde,men eg er ikke helt svart -hvitt,og så er de ekstra heite,iallefall var eg det når eg holdt på med dette
Resultatet er eg kjempefornøyd med,og så skjuler det så godt den gamle,stygge lenestolen,som er god å sitte i:))Quiltinga er med overtransportør,så enkel som råd er,men nok til at forstykke og fleespledd,henger godt fast,også etter fin vask!

3 kommentarer:

  1. Hei Margrete ! Dette var spreke tepper.Kjekt å se slike.. Kjempebra! Svært kreativt og inspirerende for oss andre.

    SvarSlett
  2. Kjempefint teppe! Kreative løsninger på " Global oppvarming" på alle blokkene, synes jeg! Og de røde innslagene gjorde seg veldig godt, både i blokkene og rundt teppet!

    SvarSlett