tirsdag 14. februar 2012

Prøvekluter/frihåndsquilting

Innimellom må en bare trykke på pyntesømmene som er på maskinene nå til dags.Det er kjekt det!!
Slettes ikke så gale bakside heller med så tynn vatt.Trådspenning,mellom 7-8
Prøveprosjekt på brodering på frihåndsquilting som er så inn i tiden.Ganske fornøyd til å være første gangen,men det tar tid dette også!Så en kan like godt kose seg med et broderi i hendene.
Slik ser baksiden ut på det svarte,små løkker her og der.
Framsiden er bra,men ikke helt fornøyd med baksiden.

Her er eg godt fornøyd med baksiden!
Ja så har eg trent på frihåndsquilting på min nye Janome 7700,som eg spurte om hjelp til.Men desverre,lite respons!Har skrudd på det mesta på innstillingene av trådspenningen,ikke skrudd!Nå trur eg har funne løsningen,og begynner å like min symaskin,for frihåndsquilting er skremende,men kjekt stemmer alt!!
Min innstilling er med min erfaring i frihåndsquilting er:Det hvite hjulet som har med syfottrykket på 4.Hjulet med alle tallene,best på mellom 7 og 8,går på 8 også skal også basiden av syproduktet bli bra,noe som eg synest er viktig!Overtranspotøren ned.Ny nål,da er det bare trening og atter tening skal en bli en reser i dette!:))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar