lørdag 25. februar 2012

Krittfarging

Etter vasking!
Før vasking!
Eg melder meg på kurs,men eg må alltid prøve ut teknikken før eg skal på kurs.Det er vel for å være sikker på,at eg forstår hva dette dreier seg om,det har bare blitt sånn:))Som sagt skal eg på fargeleging av stitchery med kritt,årsmøte i nqf,Bergen.
Denne blomsten er farget med ganske allminnelige skulekritt som gjikk ganske grett med qutips.Måtte være forsiktig så ikke fargestøvet smittet av på utsiden av motivet. Strøyk godt før vask.Var litt spent på vaskingen,om alt forsvann da!Godt varmt vann,god sprut med Zalo på motivet,og gnikket i vei!Synest resultatet ble bra eg,og krittet holder:))Har nå kjøpt det opprinnelige krittet vi skal bruke.Prøvde litt i går,drysset mindre støv under fargeleging.lengre er eg ikke komt!

2 kommentarer:

  1. Alltid gøy å prøve nye teknikker! Ang gagdet, så har min vært ødelagt lenge. Finner heller ingen plass jeg kan få hjelp. Så blogger er dårlige greier.

    SvarSlett
  2. Som alltid... hehe men du får det jo flott til så du treng ikkje dette kurset ;O) Go' søndag til deg ;O)

    SvarSlett