mandag 1. april 2013

Påskesyssel

Snorsyingøving,kjedelig designe,her må det applikasjon til,og det var det. Håper å bli ferdig innen neste påske,god tid!

Kjekt å ha,får nok sikkert bruk for det en vakker dag,AnnAka designe,med litt meg.
Leke,prøve ut saker og ting i stoffverden,det er eg temmelig god på:-)!Gjør ferdig saker og ting,det er eg heller dårlig på:-(bare å slå fast! Men noe får eg ferdig,da keramikk-kunstneren i bygda,Per Nordnes ville ha meg med å stille ut på restaurangen til sønnen og konen i Odda uke før påske til 7.april.Ellers går det i ugler,og disse var kjekke å lage,så grunnarbeidet er unnagjort,quilting er eg litt usikker på,så det syns eg ikke alltid er like kjekt,må manne meg opp først.Synes i grunnen uglene AnnAKa designet tidligere var vel så koselige,men måtte nå lage grytekluter i denne teknikken også,og de var vel så fine uten den frihåndsquiltingen.Har som sagt startet så smått på mitt slumreteppe,og fått til blokkene,så får vi se om fargene passer,mix i hop som ho sa på videoen.Men nå har eg lært å seriesy,nå har eg bestemt meg å prøve ut det skikkelig,fått det til.Ja,dere flirer sikkert,men eg er noe for meg selv når det gjelder sying,må komme på det sjøl.I mange år har ei i quiltelaget prøvd å lære meg dette,ting tar tid,må modnes som det heter.Herlig med ferie,men nå skal vi jobbe mot lysere tider,mer energi både på jobb og fritid.Misunner ikke de som sliter med så mye snø nå i april mnd.Sy i vårfarger for harde livet:-)









6 kommentarer:

  1. Heiii.Di uglene er såå utrolig flotte.Dette blir nok veldigt pent.hvem sitt mønster er dette?????Ha en fin fin kveld.

    SvarSlett
  2. Så morsomt bli invitert til å ha utstilling! Flotte uglesaker du har sydd! Blir spennende å se slumreteppet vokse!
    Takk for råd om quilting! Har prøvd litt.

    SvarSlett
  3. Utruleg kor mykje du får gjort! Flotte ting. Seriesying er veldig smart. For meg berre ramla idéen ned, og eg trudde eg hadde funne på det sjølv (hadde no i grunnen det også då), heilt til eg såg det forklart i ei bok. Nedtur;( Lykke til med utstilling!

    SvarSlett
  4. Så mye du hade her. Uglene er bare så fine. Jeg har ikke laget noe med noe ugler enda men det kommer vel.
    Koselig å være med på utstilling da :-)
    Slumreteppe blir nok fint..
    Fin dag..

    SvarSlett
  5. Hei,Kjerstis sysysler og alle dere andre gode quiltevenner:-)
    Takk for koselige komentarer!
    Ugleprosjektene mine er designet av vår alles kjære AnnAKa.
    Beste hilsen Margrethe

    SvarSlett
  6. Så flott å få være med på utstilling:) Uglene dine er godmodige og søte, du har fått laga mye fint!

    SvarSlett